mandag den 10. oktober 2011

Grønland og Island

Indlandsisen     

En sejltur ved Nuuk

Udenfor "Den blå lagune"

Smuk solnedgang på Island


En anden ting jeg klart holde af, er at rejse. Det gamle H.C. Andersens citat "At reise er at leve", synes jeg passer rigtig godt.

Jeg elsker at rejse og se nye ting og opleve andres kultur. Det er utrolig spændende, når man kommer af sted. Der sker hele tiden nogle nye ting, som man kan tage med sig hjem.

I sommers var jeg så heldig, at min mormor inviterede mig med til Grønland og Island. Det var en rigtig god og dejlig tur. Min moster bor på selv på Grønland, så hende besøgte vi imens, og hun tog også med os til Island.

Det er vildt, så stor forskel der er på Grønland og Danmark. Tingene er vildt dyre, og naturen er så barsk der oppe, men også en smuk på en helt anden måde. Samtidig synes jeg det var utrolig så stor forskel der egentlig var på Grønland og Island, selvom afstanden mellem landene ikke var så stor. På Island var der grønt , og der groede forskellige træer og busker rundt omkring.

Vi oplevede en masse spændende ting på turen, som blandt andet indebar en tur på Indlandsisen, se Julemandens hus, gejser og et smut i "Den blå lagune", hvilket var vildt lækkert.

Holder I også af at rejse?

Ingen kommentarer: