tirsdag den 9. oktober 2012

USA part 1 - Pensacola

Blue Angels

World of Beer 
En af de lækre strande

Nu må det vist være på tide, at jeg kommer med lidt fra min USA ferie. Jeg var som jeg har skrevet tidligere 3 uger i Florida, hvor min veninde og hendes mand bor. De bor i en mindre by, som hedder Pensacola. Derfor vil jeg starte med en lille guide omkring byen.

Pensacola ligger helt oppe vest på i Florida, og tæt på grænsen til Alabama og Mississippi og Louisiana. Samtidig ligger byen helt ud til kysten (Den Mexicanske golf) og har nogle vildt lækre strande! 

Der er ikke de helt vilde ting man kan opleve i byen, men en ting er de dog kendt for, og det er deres Naval Air Station. Her har de kendte piloter Blue Angels hjemsted, og man har mulighed for at se dem optræde. Dette var vi ude at se en formiddag, og det var helt vildt hvad de kunne. 
Udover det er der også et stort flymuseum, som man kan komme ud at se. 

Ellers har byen en hyggelig lille gade, hvor man kan tage ud at spise, drikke en øl/glas vin. Her har de bl.a. et sted som hedder World of Beer, som er helt fantastisk. Der er mulighed for at købe øl fra hele verden med alverdens smagsmuligheder. Samtidig kan man også købe forskellige cider, hvis man ikke lige er til øller.

En sidste ting, som jeg synes man skal oplever der, er deres teater. Her er der hver lørdag mulighed for at komme ind at se en gammel klassikere. Vi var bl.a. inde at se My Fair Lady, og det var så hyggeligt. Alle mennekser klæder sig fint i tøjet, og stemning er bare rigtig "gammeldags".

Hvis der er lidt andre ting I gerne vil vide om byen, så må I endelig sige til. 

Ingen kommentarer: