tirsdag den 16. oktober 2012

USA Part 2 - Universal Studios

Virkelig sjov rollercoaster (ja, den starter med at køre lige op), og så var vi på den største Hard Rock Cafe at spise.

Hogwart, som var virkelig flot lavet, og inden i var der flere steder lavet som man ser i filmene. Og så var der også en forlystelse derinde

Skulle selvfølgelig smage en Butterbeer (ingefærøl på dansk), men det nok det sødeste jeg længe har smagt. Kunne kun lige tage et par slurke af det, men hvad jeg fik da et fint krus

Vi fik virkelig god forret, hvor tjenerne/kokken selv kom og lavede det hos os, så man valgte hvad man ville have til, mens han lavede det

Den første weekend jeg var i Florida, tog vi en tur til Orlando og i Universal Studios. Det var en lille køretur på en små 725 km, så vi ankom sent fredag nat, da min venindes mand først skulle have fri fra arbejde.

Lørdag morgen stod vi tidligt op og skyndte os over i en af forlystelsesparkerne. Universal er nemlig opdelt i to parker, Universal’s Island of Adventure og Universal Studios Florida. Når man, som vi gjorde, bor inden i parken, kan man komme ind en time før end folk der kommer udefra. Hvilket jeg synes var ret fedt, fordi vi så kunne prøve de eftertragtede forlyster uden en kø. Selvom vi faktisk have købt et ”express card”, som gjorde man kom foran i køen, var der dog to steder, hvor man ikke kunne bruge det.

Dagene gik med at prøve de forskellige ting. Vi var i 3D og 4D forlystelser (de er SÅ fedt lavet, Harry Potter og Spiderman var mine favoritter), og så prøvede jeg selv alle rutsjebanerne (hverken min veninde eller hendes mand turde nemlig).  Ellers gik vi egentlig bare rundt og nød vejret, parkernes flotte udsmykning, og fik god mad og drikke.  Alt i alt en virkelig god weekend, og et sted jeg klart vil anbefale andre at tage hen! 

Har I selv været i Universal, og hvad synes I var bedst?


Jeg har valgt ikke at gå i detaljer med parken, da jeg ikke vil afsløre noget, som jeg synes man selv skal opleve. Hvis der er spørgsmål, vil jeg selvfølgelig gerne prøve at svare på det.

Ingen kommentarer: