tirsdag den 30. oktober 2012

USA part 4: Ægte amerikaner



I den sidste weekend jeg var i USA, skulle jeg prøve at være amerikaner for en dag, hvilket indebar, at vi var ude at skyde på en banen. Jeg har prøvet sådan noget firma skydning engang til en firma julefrokost, men det var jeg ikke så god til, fordi jeg ikke kan sigte (kan ikke lukke kun det ene øje i, hehe). Så det var lidt vildt, pludselig at skulle prøve at skyde med pistoler af alle mulige afskygninger. 

Når, men det skulle jo prøvet, og vi tog ud på en bane lørdag formiddag. Jeg tror , at min venindes mand havde taget otte forskellige pistoler med, og så to store rifler af en slags (ved ikke lige hvad de kaldes). Efter at min venindes mand havde forklaret mig hvordan tingene skulle foregå og hvordan jeg skød, forsøgte jeg mig med første skud. Må indrømme at jeg var lidt nervøs, men tror faktisk det gik ok. Jeg havde lidt frygtet, at når man skød, ville pistolen give bagslag, så ens arm ville ryge tilbage. Det gjorde de heldigvis ikke. Jeg prøvede alle pistolerne, men jeg måtte droppe den ene riffel, fordi jeg ikke kunne se noget. Men alt i alt en lidt anderledes oplevelse at prøve, må jeg sige.

Den sidste ting vi lavede, var en tur i et gamle teater, hvor vi så ”My fair Lady”. Dog var det ikke som et teaterstykke, men som film på storskærm. I Pensacola er der tradition for, at når man er inde at se en af de gamle film, så klæder man sig fint på. En ret hyggelig tradition, synes jeg, og den var vi selvfølgelig også med på. Salen var rigtig flot, og lignede også noget fra ældre tid, så hele stemningen passede godt sammen.

Håber I har haft en god tirsdag

Beklager billederne fra teateret, men er taget på mobil. 

Ingen kommentarer: